Turnaustarinat

Lähetä joukkueesi turnaustarina kuvineen seurakoordinaattorin sähköpostiin miika.weckman@turunnappulaliiga.fi

TuNL Diamonds tytöt: Timanttista menoa Raumalla

Diamonds 05/06 tytöt suuntasivat ensimmäiselle yönyli reissulleen Raumalle 10.-11.6. Mukana oli 19 pelaajaa, valmennustiimi ja upea kannustusjoukko hurraa huutoineen. Aurinkoakin luvassa, joten nenä kohti kokemuksia!

Pelejä kertyi turnauksessa viisi kappaletta ja jokainen peli taisteltiin upeasti, koko ajan kehittyen! Tytöt asettivat itse tavoitteet ja ne saavutettiin, joten valmennus ei voi olla muuta kuin tyytyväinen.

Peli-into, joukkuekavereiden kannustus sekä turnausfiilis välittyi myös katsojille asti. Näistä saimme myös erityiskiitoksen niin katsojilta kuin turnauksen järjestäjiltäkin. Diamonds tuli kuulluksi ja oli näyttävä joukkue uudessa sinisessä peliasussa.

Ensimmäisen hienon  ja opettavaisen pelipäivän jälkeen tytöt olivat ansainneet vapaa-aikansa. Ilta vietettiinkin uiden, pihapelejä pelaten ja grillaten! Joukkue oli vuokrannut omakotitalon meren läheisyydestä, josta oli hyvät yhteydet niin kentälle kuin uimarannalle.

Sunnuntaiaamuna tankattiiin runsas aamupala, johon saatiin valjastettua myös paikalliset tukijoukot mukaan. Kaksi peliä vielä edessä ja hyvä meno heti aamusta alkaen. Aamun ensimmäinen peli sujuikin meidän painostuksessa ja tytöt olivat tyytyväisiä peliinsä. Syystäkin!

Pelien välissä oli hieman pidempi tauko ja saimme nauttia huimista maisemista Rauman näköalatornista käsin. Treenin kannalta sekin ja kiipesimme portaat ylös! Vapiskoon siis  viimeinen vastustaja...

Viimeinen matsi edessä, nyt kaikki peliin! Tytöt tsemppasivat joukkueen aivan huikeaan suoritukseen ja turnauksen kruunasi voitto viimeisestä pelistä.. Se riemu ja vilpitön ilo, joka kumpuaa tästä joukkueesta on aivan MIELETÖNTÄ! Kaikki vetää yhtä köyttä eikä ketään jätetä ulkopuolelle. Vastoinkäymisten yhteydessä meillä satelee “ei se haittaa”-kommentteja joukkuekavereille ja tsemppiä löytyy vaikka muille jakaa.

TuNL DIAMONDS 05/06 TYTÖT <3

Timanttista peliä Raumalla

Pohjola-06 Tartossa

Perjantaina 9.6. Pohjola06-joukkue otti suunnan kohti Tarttoa. Lähdimme matkaan hyvin aikaisin Turusta. Menimme bussilla Helsinkiin, josta jatkoimme laivalla Tallinnaan. Siellä meitä odotti bussi, jolla menimme Tarttoon. Viimeinen bussimatka kesti kauan ja bussissa oli tukahduttavan kuuma. Selvisimme kuitenkin sulamatta perille, ja pojat lähtivät vielä treenaamaan ennen lauantain pelejä. Illalla kävimme katsomassa Tarton nähtävyyksiä ja kävelemässä kaupungilla.

Lauantaina kilpasarjan pojat lähtivät jo aikaisin aamulla pelaamaan. Vihreiden joukkue ja me muut, jotka emme menneet heti aamusta katsomaan pelejä, nukuimme pitkään ja kävimme syömässä myöhäisen aamiaisen. Valkoisten pelit menivät hienosti, mutta he jäivät harmillisesti vain yhden maalin päähän kultasarjasta. Vihreillä oli muutama tappio, mutta kuulemma hauskaa oli! Iltapäivällä palasimme takaisin hotellille. Hetken lepäämisen jälkeen suurin osa joukkueesta lähti Ahhaa-keskukseen, joka on Heurekan tapainen tiedekeskus. Ahhaa-keskuksessa oli paljon hauskaa tekemistä ja siellä olisi voinut olla vaikka kuinka pitkään. Illalla kävimme vielä syömässä.

Sunnuntai alkoi taas poikien peleillä. Tällä kertaa pelit eivät alkaneet kauhean aikaisin. Vihreillä oli vain yksi peli, joka päättyi hienosti voittoon. Ennen puoltapäivää kävimme hotellilla hakemassa tavarat, jonka jälkeen lähdimme Valkoisten viimeiseen peliin kannustusjoukoiksi. Peli meni todella hyvin, ja pojat tekivät monta hienoa maalia. Valkoiset voittivatkin kaikki sunnuntain pelit leikiten.  Pikaisen suihkun jälkeen lähdimme suoraan kentältä kohti Tallinnaa. Bussimatka oli taas yhtä hikinen kuin tullessa, mutta tunnelma oli katossa. Tallinnasta lähdimme iltalaivalla takaisin Helsinkiin ja satamasta vielä bussilla Turkuun.

Matka oli tosi onnistunut ja kaikki sujui erittäin hyvin. Suurin osa meistä oli joko pelaamassa tai kentän laidalla, mutta jotkut ehtivät ihan lomaillakin.  Tartto on kaunis kaupunki ja tekemistä riittää myös kentän ulkopuolella. Poikien pelit menivät hienosti ja kaikki olivat tyytyväisiä matkaan. Kiitos valmennukselle ja aktiivisille vanhemmille hienoista matkajärjestelyistä!

Iiris Juvonen

TuNL P08 Tukholmassa

TuNL P08 teki helatorstaina pelimatkan Tukholmaan. Aamupäivällä oltiin Djurgården IF:n vieraana ja iltapäivällä pelattiin Hammarby IF academyn kanssa.

Hienoja pelejä upeita vastustajia vastaan ja meidän pojille hieno kokemus pelata ruotsalaisia suurseuroja vastaan. Tack för Djurgården och Hammarby!

***

Kupittaa 08 Ålandstidningen Cup -turnauksessa

Kupittaa 08 Ålandstidningen Cup – turnauksessa Kupittaa 08:n kaupparipojista muodostettu FC Kupittaa 08 teki hienon turnausmatkan Maarianhaminaan äitienpäiväviikonloppuna 12.-14.5.2017. Ålandstidningen Cup P08 pelit pelattiin Maarianhaminan urheilupuiston hyvällä WHA-areenan tekonurmella Turnaus oli kaksipäiväinen (la-su) mutta matkalle lähdettiin jo perjantaina aamulaivalla Turusta. Perjantai-iltapäivällä treenattiin Maarianhaminassa Ytternäsin nurmella laivamatkan pölyt pois jaloista ja illalla vietettiin Samuelin synttäreitä minigolfin merkeissä.
Lauantai aamupäivällä vedettiin WHA:lla hyvä peliin valmistava treeni ja pelipalaverin jälkeen olimme valmiita turnaukseen. Turnauksen pelit sujuivat erinomaisesti! Lauantaina vastassa oli paikallisista Jomala IK blå ja MIFK grön sekä Tukholmasta Bromma FK svart. Sunnuntain vastustajia olivat MIFK blå ja viimeisessä pelissä Tukholmasta AIK gul. AIK on yksi Ruotsin suurimmista ja perinteikkäimmistä urheiluseuroista, joten oli erityisen hienoa saada pelikokemusta heitä vastaan, Brommaa tai Maarianhaminan IFK:ta unohtamatta.
Kupittaa voitti hienosti kaikki pelit: Kup-Jomala 7-2, Kup-Bromma 2-1, Kup-MIFK grön 6-0, Kup-MIFK blå 7-1 ja Kup-AIK 7-1.
Turnauksesta jäi kaikille hienot muistot. Hyvät pelit, laivamatka, mukava hotelli ja lauantai-iltana ehdimme käydä myös Bomarsundin linnan raunioilla.
Kiitos kaikille! Pelaajat Filip, Onni, Osku, Paolo, Samuel, Teo, Tuomas ja toimihenkilöt Tommi, Jarkko ja Jyrki.